İSTANBUL (AA) - Maltepe Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Bölümü Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Emre Atlıer Olca'nın danışmanlığında, üniversitenin Oyun Geliştirme Kulübü tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen MAUJAM'25 yarışması yapıldı.

Yarışma olmasının yanı sıra geliştiriciler için ilham verici ve öğretici bir deneyim haline de gelen etkinlikte, 180 katılımcı bir araya gelerek oyun geliştirme yeteneklerini sergiledi.

Bu yılki etkinliğe, Maltepe Üniversitesi öğrencilerinin yanı sıra Türkiye'nin dört bir yanından lise ve üniversite öğrencileriyle bağımsız geliştiriciler katıldı. Katılımcılar, 54 saat boyunca ekip çalışması yaparak yenilikçi oyun fikirlerini hayata geçirdi.

Yarışma olmanın ötesinde, oyun dünyasına ilgi duyan herkes için bir öğrenme, keşif ve işbirliği alanı da sunan MAUJAM'25 boyunca katılımcılara yemek ikramları sağlandı.

Katılımcıların çeşitli mini etkinliklere de katılabildiği MAUJAM'25'te, mola zamanlarında kutu oyunları oynandı. Ayrıca, katılımcılar etkinlikte, sektörden önemli isimlerle tanışma ve deneyimlerini paylaşma fırsatı buldu.

Bugün sona erecek etkinlik, katılımcıların geliştirdiği oyunlar, sektörde deneyimli ve tanınan isimlerden oluşan jüri tarafından değerlendirilecek. Alanında uzman jüri üyeleri, oyunları oluşturulan kriterlere göre inceleyerek kazananları belirleyecek. İlk üç takım, yarışma sonunda ödüllerle buluşacak ve projelerini sektör profesyonellerine tanıtma şansı yakalayacak.

- "Yarışmayı, 30 şehirden 180 öğrencinin katılımıyla gerçekleştiriyoruz"

Etkinliğe ilişkin AA muhabirine değerlendirmelerde bulunan Maltepe Üniversitesi Genel Sekreteri Avukat Umut Orman, etkinliğin Türkiye'nin en büyük fiziksel "Game Jam"i olduğunu belirtti.

Orman, tamamen üniversite öğrencilerinden oluşan Maltepe Üniversitesi Oyun Geliştirme Kulübü tarafından düzenlenen etkinliğin, Maltepe Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Bölümü Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Emre Atlıer Olca'nın danışmanlığında yürütüldüğünü söyledi.

Fitch'ten Konya'ya güçlü finans notu Fitch'ten Konya'ya güçlü finans notu

Etkinlikte katılımcılardan 54 saatlik süre içerisinde kendilerine verilen tema üzerinden bir oyun geliştirmelerinin beklendiğini kaydeden Orman, bu yılın temasının "Gölge ve Işık" olduğunu dile getirdi.

Verilen süre sonunda sektörün önde gelen isimlerinden oluşan jüri tarafından değerlendirme yapılacağını aktaran Orman, şu bilgileri verdi:

"Bu değerlendirmeye göre de ilk üç oyun dereceye girerek belirlenecek. Belirlenen takımlara da çeşitli ödüller verilecek. Amacımız, yarışmaktan ziyade, öğrencilerin burada bu havayı, heyecanı yaşamaları, diğer taraftan yaratıcılıklarını ön plana çıkarmaları, inovatif yönlerini geliştirmeleri ve sektörün önde gelen isimleriyle bir araya gelerek hem onlarla tanışmak hem tecrübelerinden faydalanarak farklı bir tecrübe edinmelerini sağlamak."

Üniversite olarak etkinliği geleneksel hale getirdiklerini vurgulayan Orman, "Büyüterek bugüne kadar getirdik. Bundan sonra da geliştirerek bunu uluslararası bir boyuta taşımayı düşünüyoruz." dedi.

Orman, her geçen sene etkinliğe katılımın artarak devam ettiğine dikkati çekerek, sözlerini şöyle tamamladı:

"Bu seneki etkinliği, Türkiye'nin 30 farklı şehrinden 180 üniversite ve lise düzeyinde öğrencinin katılımıyla gerçekleştiriyoruz. Ümit ediyoruz ki bundan sonraki senelerde de bunu, uluslararası bir boyut kazandırarak daha geniş kapsamlı bir hale getireceğiz."

Kaynak: aa